profile affiliates linkies refresh follow

disclaimer
Assalamualaikum and Hai. I'm Nik. turning 16 in 2015. i write, bake, study, play and live.

Messeji


PUT OUR CBOX CODE HERE


Arigatou
Template was made by
Miichiko. Thanks to Pixel-diary for the cute pixels and icons.


A grown up?
Selasa, 28 Januari 2014 | 0 comments
ape maksud tajuk kat atas? i let u guys think what i'm going to talk about.


naaaaaaaaaaa just kidding.

well, sejak masuk form 3 banyak bende kene gune... gune ape? DUIT. yes duit, harta dunia.
entah nape banyak sangat aku nak gune. my parents ni bukan bagi sangat duit untuk kehendak aku ni. my mom selalu cakap bila aku mintak benda expensive 'kakak nak yang mahal2 je'. mana taknya yang 'murah-murah' tu gune duit aku. okay my belanja in a week is RM25, so RM5 a day. banyak? banyak la sangat. kat sekolah RM5 tu macam takde nilai. bukan aku nak belagak ke ape but ye la banyak nak beli, lagi-lagi baru start sekolah ni, sume nak dibeli, buku pbs la, modul la, handout presentation la, mana tak makan duitnya. kat kantin? tak payah cakap makanannya mahal-mahal. tahun ni rajin ah jugak bawak bekal. aku ni duduk kat sekolah kekadang sampai petang dgn koko la choral speaking la.

nak buat math jap kat sini lol
school + busy + need more money + homework + pbs = ?????
aku kat skolah busy ngan pbs and balik rumah banyak homework and tuition. but if i need money i have to work right? aku teringin gak nak buat bisnes but modal pun aku tak da. my parent offer la kerja gosok baju sekolah adik 2 orang aku tu. diaorang pakai 2 set pakaian. baju SRK and SRA. 1 set pakaian RM 2 so 2 x 5 (hari) = RM 10. 10 x 2 = RM 20. math la plak. aku bukan boleh slalu gosok baju diaorang sbb tuition and homework dari guru2 tersayang. so conclusion skarang ni aku kene simpan duit belanja but HOW?! bulan ni aku berjaya simpan RM 40 je sbb skolah 3 minggu baru. lagi RM 20 dah terbang sbb beli buku.

sampai sini sahajala karangan aku okayy lol


FUTURE
PAST